התגובות לפטירת אזולאי: "איש המעשה; נעים הליכות"

איתי גדסי No Comments on התגובות לפטירת אזולאי: "איש המעשה; נעים הליכות"

במערכת הפוליטית והציבורית מבכים את פטירתו של השר לשירותי דת דוד אזולאי: "מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו"

דרעי ואזולאי צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התגובות לפטירת השר דוד אזולאי. שר הפנים אריה דרעי אמר: "ברוך דיין האמת. אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר ייסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש"ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים. יהי זכרו ברוך".

במפלגתו של אזולאי, ש"ס, ביכו מרה את פטירתו: "ברוך דיין האמת. תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, המומים וכואבים את לכתו בטרם עת של שלוחא דרבנן, ירא שמים בתכלית, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ז"ל".

"הרב אזולאי שהחל את דרכו הציבורית בשדה החינוך, התמסר כולו לעשייה למען הכלל כנציג תנועת ש"ס בשליחותו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל כחבר כנסת נמרץ וכיו"ר ועדת פנים, ופעל גדולות ונצורות למען הציבור המוחלש והכל במאור פנים, בענווה וביושר. כשר לשירותי דת הוביל מהפכה בהנגשת שירותי הדת לכל פונה, בחיזוק מערכת הכשרות, הגיור והקבורה ובהעמדת הדת על תילה".

"פטירתו היא אבידה קשה לתנועת ש"ס ולכל עם ישראל, שנעזר בו עשרות בשנים וראה בו סמל ומופת לאיש ציבור מן המעלה הראשונה. זכה לראות דור ישרים מבורך, צאצאים יראי השם. אנו משגרים תנחומים לבנו, ממשיך דרכו, ח"כ הרב דוד אזולאי הי"ו ולכל בית ישראל, ומן השמים ננוחם".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "אנחנו אבלים ומצטערים צער רב על פטירתו בטרם עת של השר הרב דוד אזולאי ז"ל. היה איש יקר מידות, תלמיד חכם, נעים הליכות ואציל הנפש. איבדנו נציג ציבור משכנו ומעלה. המקום ינחם את המשפחה בצערה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "‫תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם כנסת ישראל למשפחתו של השר דוד אזולאי, שנפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. דוד ואני נבחרנו שנינו לכהונה ראשונה בכנסת לפני 22 שנים ומאז עבדנו יחד למען מטרות משותפות. הוא היה ח"כ מצויין ושר חרוץ אבל יותר מזה בן אדם ערכי וטוב. הוא יחסר לי מאוד‬".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן כתב: "רבי דוד אזולאי היה איש ישר ונאמן. מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר: "‏דוד אזולאי, שר הדתות, היה שליח ציבור ומשרת ציבור למופת, אדם נעים הליכות ואוהב אדם. חבל על דאבדין. תנחומיי לבנו ח"כ ינון אזולאי ולמשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

המועמד לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש אמר: "קיבלתי בצער ובכאב את הידיעה המרה על לכתו בטרם עת של שר הדתות הרב דוד אזולאי ז"ל. דוד היה איש ציבור, איש אמת, איש עשייה ושלום. אני משתתף בצער המשפחה".

המועמד לראשות עיריית ירושלים השר זאב אלקין: "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך, אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו. בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת. בשעה קשה זו, אני משגר תנחומים לבנו ממשיך דרכו בעשייה הציבורית, ח"כ ינון אזולאי, וכן ליתר בני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד".

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת ספד לשר: "פטירתו של השר אזולאי היא אבידה קשה לעם ישראל איבדנו היום שר ומורה דרך שבעבודתו הציבורית פעל למען כלל העם. מעמדו של המשרד שודרג הודות לפעילותו בממשלה ובכנסת. בכהונתו המשרד לשירותי דת רשם הישגיים רבים בתחומי הכשרות הקבורה שיפור השירות במועצות הדתיות".

המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון כתב: "ברוך דיין האמת. בעיצומו של יום הבחירות התבשרתי שקרה הנורא מכל. איבדנו איש יקר וחבר אמת שהכרתי באופן אישי. ברגעים כאלה, עם כל העבודה עלינו לעצור הכל ולהתאבל על חברינו הרב דוד אזולאי, שר הדתות. אני שולח את תנחומי הכנים למשפחה היקרה, שלא תדעו עוד צער. ת.נ.צ.ב.ה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה: "מרכינה ראש בצער רב וביגון עמוק על פטירתו של שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה משרת ציבור נאמן ואיש נעים הליכות. תנחומיי לחברי למשכן הכנסת, ח"כ ינון אזולאי ולבני המשפחה. שלא תדעו עוד צער".

באיחוד הלאומי אמרו: "מפלגת האיחוד הלאומי מביעה צער עמוק על פטירתו של שר הדתות הרב דוד אזולאי ז"ל שזכה עד סוף ימיו לעמוד על חיזוק יהדותה של מדינת ישראל. עם ישראל חייב לשר רבות במאבקו על שמירת קדושת הכותל המערבי, חיזוק השבת הציבורית ,מוסד הרבנות הראשית ושאר פעולותיו הברוכות בכנסת ישראל".

סגן שר הפנים, חה"כ משולם נהרי: "צר לי על ידידי ורעי השר דוד אזולאי זצ"ל שנלקח מאיתנו במיטב שנותיו, איש החינוך ואיש האשכולות אשר כל משאו ומתנו היה בנחת ובכבוד לזולת. אין בפי מילים שיביעו את הצער על פטירתו. יהי זכרו ברוך".

סגן השר פרוש: "בצער רב קיבלנו את הבשורה הקשה על פטירתו בטרם עת של ידידנו, האיש והמעש שחייו היו מקשה אחת של פעילות בלתי פוסקת. נעים ההליכות שהאיר פנים לכל אדם. פטירתו היא אבדה עבור הכלל והפרט. תנחומינו הכנים לבני המשפחה".

בחברון ביכו את פטירתו: "הישוב היהודי בחברון כואב ואבל על הסתלקותו של הרב דוד אזולאי, שהיה לאורך שנים ידיד-אמת של עיר האבות, ופעל בכל תפקידיו הציבוריים, וביתר שאת בתפקידו האחרון כשר לשירותי דת, מתוך אהבה ומסירות, לרומם את מעמדם של קברי האבות ולחזק את הבנים השבים לגבולם. בשבת חיי שרה הקרובה נעלה את זכרו ביחד עם רבבות אלפי ישראל, במקום אותו כ"כ אהב".

מנכ"ל איחוד הצלה אמר: "ברוך דיין האמת. בצער רב ובכאב גדול נצטערנו לשמוע על פטירתו של השר הרב דוד אזולאי ז"ל. השר אזולאי שירת נאמנה את אזרחי ישראל למעלה מעשרים שנה בעשייתו הציבורית והיה לעמודי התווך בסיוע ל 'איחוד הצלה' מאז קום הארגון. בשם רבני הארגון, ההנהלה והמתנדבים שולחים אנו תנחומים למשפחתו הרוממה ולבנו ח"כ הרב ינון אזולאי מתנדב 'איחוד הצלה' שמסייע רבות לארגון. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".



0 תגובות